страйкбольна зброя сторінка

Страйкбольна зброя, згідно з правилами, є пневматичною копією бойових чи спортивних, мисливських зразків вогнепальної (та, подекуди, холодної) зброї. Ззовні майже усі тренувальні зразки відповідають оригінальним вогнепальним системам не тільки за зовнішнім виглядом, але й за органами керування, швидкострільністю, іноді – за місткість магазину, вагою. До страйкбольної зброї також належить ігрова піротехніка та спецзасоби.

Розподіл за принципом роботи:

  • Спрінгова страйкбольна зброя. Зведення для пострілу відбувається шляхом стиснення пружини фізичною силою гравця. Здебільшого, така зброя має одиночний режим вогню (снайперські карабіни, дробовики тощо).
  • Електропневматична зброя. Пружина зводиться для пострілу електромотором. Такі моделі називаються «приводами». На електропневматичних автоматах, гвинтівках, кулеметах, пістолетах, пістолет-кулеметах доступний автоматичний та напівавтоматичний режим вогню.
  • Газова зброя. Постріл відбувається внаслідок енергії стиснення газів (переважно СО2, підготованім повітрі чи GreenGas). Системи на стисненому повітрі (HPA / ПВТ – «Повітря Високого Тиску») також відносяться до газової зброї, хоча мають конструктивні особливості у вигляді «лінії» та регулятора потужності. HPA / ПВТ за ігровими правилами обладнуються пломбами для обмеження потужності вихлопу. Газова зброя також буває автоматичною та напівавтоматичною.

Вся ігрова зброя в обов`язковому порядку підлягає хронографуванню для виявлення дульної енергії чи швидкості польоту кулі. Правильний порядок хронографування:

  1. Повністю прибрати ефект хоп-ап на відповідному вузлі (якщо він наявний);
  2. Зарядити зброю «робочою» кулькою (якщо проводиться замір дульної енергії в Дж) або кулькою номіналу 0,20 г (якщо проводиться замір швидкості польоту кульки у м/с);
  3. Здійснити у хронометр серію одиночних пострілів (три) з фіксацією потрібних параметрів. Ігрова зброя, що не пройшла перевірку, не відповідає потужності, вказаній в таблиці нижче, не допускається до гри. Власник такої зброї має або понизити її характеристики у польових умовах (змінивши пружину, наприклад), або замінивши на іншу.

Таблиця відповідності потужності та дульної енергії страйкбольної зброї

J\g

0,2 g

0,23 g0,25 g0,28 g0,3 g0,32 g0,34 g0,36 g0,4 g

0,45 g0,48 g
1,5J122,47

114,21109,54103,51100,0096,0093,9391,2986,6081,6579.06
1,9J137,84

128,54123,29116,50112,55109,00105,72102,7497,4791,8988.97
2,5J158,11

147,44141,42133,63129,10125,00121,27117,85111,80105,41102.06
2,9J170,29

158,80152,32143,92139,04134,00130,61126,93120,42113,53109.92
3,3J181,66

169,40162,48153,53148,32143,00139,33135,40128,45121,11117.26
4,0J200,00186,50178,89169,03163,30158,00153,39149,07141,42133,33129.1
4,8J219,09204,30195,96185,16178,89173,00168,03163,30154,92146,06141.42

Додаткові види страйкбольної зброї та спецзасобів:

Окрему категорію складає ігрова піротехніка – гранати, імітаційні вибухові пристрої, фугаси, міни, гранатометні постріли та засоби їх запуску – гранатомети, міномети, РСЗВ. Всю цю категорію об`єднують спільні нормативи виробництва – ДСТУ 4105-2002: ВИРОБИ ПІРОТЕХНІЧНІ ПОБУТОВІ. Максимальна гучність вибуху для ручних гранат складає 120 Дб, для фугасів, мінометних мін – 130 Дб. В старій редакції правил страйкболу (що до сих пір може використовуватися окремими командами на закритих тренуваннях) зазначено, що піротехнічний заряд гранати, міни, фугасу має складати чи дорівнювати еквіваленту промислової петарди «Корсар-4». В будь-якому випадку, UNAF не рекомендує користуватися саморобними піротехнічними засобами через їхню небезпеку, нестабільність та недотримання технічних умов виробництва.

До категорії ігрової зброї відносяться також промислові та (і) армійські засоби постановки димових завіс. Виключеннями, забороненими до застосування, є димові гранати РДГ-2Х, РДГ-2П, РДГ-2Б (та інші на основі металхлоридних та антраценових сумішей). Використання димів усіх видів заборонено у приміщеннях.

Ігрові ножі – найпростіший вид страйкбольної зброї, що являє собою копію бойового промислового ножа із гнучким гумовим чи поліуретановим лезом, що не має гострих кромок.

Вся страйкбольна зброя має використовуватися, згідно з правилами страйкболу, прописаними у розділі 16.

Розподіл поширених зразків страйкбольної зброї за потужністю:

PDW, P, SMG, ShotgunsAssault Rifles, CarbinesLMG
(5.45, 7.62×39 / .223)
LDMR
(5.45 / .223)
MG
(7.62х54 / .308)
DMR
(7.62х54 / .308)
SR
(7.62х54 / .308)
HMG
(>7.62х54 / >.308)
HSR
(>7.62х54 / >.308)
Енергія кульки1.5 J1.9 J2.5 J2.5 J2.9 J3.3 J4 J4 J4.8 J
Мінімальна дистанція020 м.30 м.
Вторина зброя < 1.91 Jтак
СРСР / СНД / Україна / РФПМ, ТТ, ППШАК47, АК74, АКСУ, АК105, ВCС/ВАЛРПК (16/74)/РПДПКМСВД, СВУСВ-98КПВТ, ДШК
USAColt 1911, Berreta 92, Glock, Thompson, M3 (Grease Gun)M14, М16, M4249 SAWSDM-R, МК12 (SPR)BAR, M60 , MK48, M240M14 DMR , M14 EMR, SR25 , M110,M24, M40, MSRM2 Browning .50M82
DeutschlandP8, P30, MP5, HK UMP, MP7G36C, G36K, G3, G36, HK416, HK417HK13, HK 23, MG36, MG4MG3, HK11, HK21, MG5PSG1, MSG3, MSG90, G3ZF **, G28, G27 (HK417 20″ + Optics 4x)G22, G25sMG 12,7G24, G29, G82
Great BritainSterling, StenL85L86A2 LSW, FN MinimiFN MAG (L7A1)L129A1L96L115
OtherFN P90, UZI (Mini, Micro), Kriss VectorKAC PDW, FN FAL, FN2000, FN FNC, TAR-21, SCAR-L, SCAR-H, ACR, Steyr AUG, SIG 550Negev, ARES Defense Shrike, H-BAR Steyr AUGSIG SG 550 SniperMK17 16”(FN SCAR-H 16” + 4x Optics), MK20 (FN SCAR SSR)SIG SSG69CheyTac
M200

Пояснення до таблиці

* Калібри вказано лише для полегшення класифікації ігрової зброї, а не для остаточного визначення/

** Гвинтівкою була все та ж G3A3 в модифікації G3A3ZF, де акронім ZF позначав Zielfernrohr (оптичний приціл, нім.). Такі гвинтівки відбирали на заводі з числа базових G3A3 – при відстрілі 5 пострілів повинні були укластися в купу 80 мм на мішені в 100 метрах, що відповідає точності 2.75 MOA (для порівняння – 4.13 MOA у базовій G3A3). Другою відмінністю була комплектація гвинтівки оптичним прицілом Hensoldt Fero Z24. гвинтівка G3A3ZF.

AR (Assault Rifle). – штурмова гвинтівка.

DMR (Designated Marksman Rifle) – марксманська гвинтівка — зброя піхотного снайпера, що займає проміжне положення між звичайною стрілецькою зброєю і важкими, високоточними неавтоматичними снайперськими гвинтівками з подовжньо-ковзаючим, поворотним затвором, під набої збільшеної потужності.

HMG (Heavy Machine Gun) – великокаліберний кулемет — кулемет калібру 8—15 мм, призначений для боротьби з легкоброньованими наземними цілями, вогневими точками і т.д.

MG (Machine Gun) – єдиний кулемет, кулемет.

LDMR (Light Designated Marksman Rifle) – умовне позначення легкої марксманської гвинтівки.

LMG (Light Machine Gun) – легкий / ручниий кулемет — стрілецька автоматична зброя, різновид кулемету, який переноситься на полі бою одним бійцем.

PDW (Personal Defense Weapon) — особиста зброя самозахисту.

SR (Sniper Rifle) – снайперська гвинтівка.